dinsdag 17 december 2013

Mens en zingeving: Freek

In wie of wat geloof ik?

Veel mensen geloven in iets of iemand. Wat het ook is, wat er ook is, ... zolang je maar iets of iemand hebt waarin je gelooft.
Geloven voor mij is iemand of iets in gedachten houden waar je veel steun van hebt, waar je op kan terugvallen als het even minder gaat en die je kracht geeft om door te gaan.

Stef Bos - Wat het ook is.

Na het beluisteren van dit lied. Kon ik maar aan 1 belangrijke gebeurtenis in mijn leven hier aan koppelen.
Ik ben bij de geboorte mijn tweelingsbroer verloren. Ik heb het hier tijdens mijn puberteit heel moeilijk mee gehad om dit te verwerken. Nu heb ik dit een plaats gegeven en is hij mijn kracht om verder te gaan in het leven. Hij is mijn steun als het even niet gaat en ik geloof echt dat hij mijn leven volgt van hierboven. Zoals velen geloven in God, geloof ik in 'Freek'. Hij is de persoon waar ik op terug val als ik het moeilijk heb en hij geeft me kracht om door te gaan.

Hier bij link ik het volgende liedje : Marco Borsato - Schouder aan schouder



Wat geeft zin aan mijn leven? Hoe komt dit?

Ik heb de kans gekregen om wel verder te leven en eigenlijk leef ik voor twee nu. Ik ga mijn dromen achterna en help anderen waar ik kan. Ik heb veel geleerd uit het verwerken van het verlies van mijn broer maar ik ben er veel sterker uit gekomen. Ik geloof nu dat we samen in het leven staan en dat hij me helpt om vele angsten en obstakels in het leven te overwinnen.

Ik ben gelukkig als ...
Ik geniet van de mensen rondom mij en hen gelukkig zien is alles wat ik wil.
Ik doe er dan ook alles aan om hen gelukkig te zien. Als ze mijn hulp nodig hebben, sta ik klaar voor de andere en het mooiste dat iemand kan ontdekken in het leven is liefde geven en liefde terugkrijgen.




Wie is God en wat is voor mij geloven?

Ik zie God als iemand die anderen kracht geeft om door te gaan als ze zich alleen voelen en als het hen te veel wordt. Door in iets of iemand te geloven, in de zin van weten dat je er niet alleen voor staat en iemand je een duwtje in de rug geeft, kan je verder gaan in het leven en krijg je morele steun. Ik geloof niet bepaald in God, zoals hierboven te lezen maar ik wil wel graag geloven dat er veel mensen zijn die veel hebben aan God en een echte steun bij Hem vinden. 
Bij mij komt volgende vraag naar boven: Wat als ik geen tweelingsbroer gehad had, geloofde ik dan ook in God?

 Ik zie Freek een beetje als mijn persoonlijke God omdat hij nu waakt over mijn leven en ik verder kan door hem. Ik denk wel dat ik de steun die ik dan zou missen zou zoeken bij God.

Ik vond dit filmpje hier heel boeiend bij:



3 opmerkingen:

  1. Hallo Bieke,

    Ik vind het leuk om te lezen dat je geniet van mensen rondom je, en er alles aan doet om hen gelukkig te zien!
    Ik vind het jammer van je tweelingsbroer! Het is goed dat je broer je kracht heeft en dat je gelooft in je tweelingsbroer, het is mooi om dit te lezen!

    Mvg,

    Rani Linseele

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag Bieke

    Dit zijn hele mooie woorden. Zelf heb ik ook iemand verloren en ook hij is mijn kracht. mijn geloofspersoon

    Groetjes
    Lynn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Bieke,

    Liefde geven en deze voelen wanneer ze jou gegeven wordt. Het zijn voor mij ook enkele van de mooiste dingen in het leven!
    Ik kan me voorstellen dat je het erg moeilijk had tijdens je puberteit omwille van jouw tweelingbroer die bij jullie geboorte gestorven is. Mijn oudste zus was ook zwanger van een tweeling, zij wist dit niet tijdens haar zwangerschap. Pas bij de geboorte van mijn nichtje bleek er ook nog een onderontwikkelde foetus in de baarmoeder te zitten...
    Sterk van jou dat je in 'Freek' de kracht ziet die jou helpt van bovenaf en je samen met hem in het leven staat om jouw angsten en obstakels in het leven te overwinnen.

    Groetjes,
    Treze

    BeantwoordenVerwijderen